Friday, November 11, 2011

CUTI MID-SEM 2011


… Hype …

Dah lebih seminggu aku kat rumah yang tercinta ni.
Cuti mid sem pun dah nak habis. Tinggal lagi dua hari je.
Aku balik dulu naik bas selama 13 jam perjalanan.
Tapi aku rasa berbaloi sebab rindu aku pada kampong halaman, especially pada parents, adik, and kucing aku dah terubat.

About my lovely cats. Okey, dah ada dua ekor kucing kat rumah sekarang ni. Yang paling aku terkejut, Coco dah sangat besar. Gemuk gila. Dulu Coco neyh kurus jew. Hehehhe… Memang setiap hari kena penyek dengan aku lah kan. Nasib kau lah sebab aku rindu kau. Hahhahahha. Yang sekor lagi namanya Puteh. Memang comel je badan dia. Putih habis. Setiap hari aku bangun pagi dua ekor ni yang aku cari dulu.
Ni My Coco.... =) 
** Pic Puteh tak ada sebab tak sempat nak snap...heee~

Hari Raya Aidiladha memang seronok lah bila ramai yang berkumpul kat rumah aku. Okey wait! Rasanya belum terlambat lagi kalau aku nak wish SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA...
Walaupun family aku kecil tapi setiap kali hari raya rumah aku ni lah yang jadi tempat perkumpulan ahli keluarga yang lain. Jadi tak sunyi lah hari raya kami.

Bila dah ada kat rumah, makan memang banyaklah kan. Aku hentam and sumbat je perut ni sampai dah tak larat nak makan dah. Juadah hari raya yang paling utam and wajib ada ialah nasi himpit and kuah kacang. Mama aku masak sendiri. Perrrgghhhh!!! Sedap gila! Kalau tak caya, korang boleh tanya sedara mara aku… (Kalau korang kenal lah kan…hehehhe). Pagi hari raya aku makan bihun goreng, nasi himpit, kuah kacang, ketupat (sebijik je), rendang ayam, and macam2 lah.
Ni rendang ayam... My mama yang masak.. Yummy..
Ketupat ni sedara yang bagi sebab kat rumah memang tak pernah wat sendiri...
Makanan wajib ada setiap hari raya... Kuah kacang and nasi himpit....
Tengok pulak orang sembelih lembu. Alahai… Kesian betul! Nasib kau lah jadi lembu kan. Memang kena sembelih lah citernya. Hari ni memang papa aku akan jadi hero sebab dia sangat lah pro dalam hal sembelih ni. Waaa….. My daddy is a hero! Cayalah!
Ni papa aku... See, Dia setelkan lembu ni sorang2 je.. Hehehhe
Okeyh, stop story about Hari Raya.
Bila dah ada kat rumah, aku macam biasalah, segala mak nenek assignments akan dilupakan.sebab kat rumah aku nak rehatkan otak yang bakal diperah lagi kat kampus nanti.
Kerja aku kat rumah online 24 jam – makan minum-tidur – mandi and segala bagai yang berkaitan.
So, cuti pun dah nak habis. Hari Sabtu, 12Nov2011, Aku naik nas ke Seremban pukul 8malam...

Papai...

No comments: